Την τελευταία δεκαετία, το Digital Marketing έχει αλλάξει την ανάπτυξη, τη στρατηγική και τον τρόπο που οι πλείστες επιχειρήσεις επικοινωνούν με την αγορά. Η αλλαγή των δεδομένων, αναγκάζει μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, να συγκρίνουν την παραδοσιακή προσέγγιση του Marketing μέχρι σήμερα, με όλες τις διαδικτυακές επιλογές που υπάρχουν, όπως τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Google Ads, YouTube, podcasts και άλλα.

Οι πρωταγωνιστές της επικοινωνίας, τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα, πινακίδες στον δρόμο, κ.α. που κάποτε μονοπωλούσαν την προσοχή, πλέον αμφισβητούνται και η εστίαση πλέον είναι στην απόκτηση της προσοχής του κοινού μέσα από τον ψηφιακό κόσμο. Οι λόγοι είναι απλοί, ο κόσμος κατευθύνεται στο διαδίκτυο για να λύσει τα περισσότερα ζητήματα που μπορεί να προκύψουν.

Πιο κάτω παραθέτουμε κάποιες θεματικές ενότητες για το πώς το Digital Marketing αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα της επικοινωνίας και του Marketing.

Οποιοσδήποτε μπορεί να “παίξει”

Online Marketing Communication

Ο χαμηλός οικονομικός προϋπολογισμός που χρειάζεται, επιτρέπει σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαιρέτως να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για πληρωμένες διαφημίσεις, με το ελάχιστο προβλεπόμενο κόστος ανά μέρα να είναι μόλις στα €0,90 ανά μέρα. Φυσικά, ακόμη και εδώ ισχύει η φράση “you get what you pay”.

Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας πιο ανταγωνιστικής ψηφιακής αγοράς, όπου το καλό και αποδοτικό περιεχόμενο κάνει την διαφορά. Ο συνδυασμός μικρού budget με καλό περιεχόμενο, υπερτερεί του συνδυασμού ψηλού budget με κακό περιεχόμενο.

Data Is King! – Το έχεις ακούσει αυτό?

Η αξία της βιομηχανίας των Data, δηλαδή πληροφοριών, έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, αφού κερδίζει όποιος κατανοεί και διαχειρίζεται καλύτερα τα δεδομένα του. Τα δεδομένα είναι στις πλείστες περιπτώσεις το κλειδί προς την επιτυχημένη καμπάνια με τα καλύτερα αποτελέσματα.

Data is the new currence

Τμηματοποίηση Κοινού – Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της χρήσης των δεδομένων είναι η δυνατότητα να χωρίσεις το κοινό σου σε κατηγορίες ή ομάδες προσαρμόζοντας το διαφημιστικό σου μήνυμα σε κάθε ομάδα. Προφανώς, στην καθημερινότητα σου δεν μιλάς με το ίδιο ύφος ή τόνο σε ένα παιδάκι 5 χρονών και σε ένα μεγαλύτερο σου σε ηλικία άτομο. Αυτό ακριβώς ισχύει και στην διαδικτυακή επικοινωνία. Αλλάζουμε ύφος, τόνο και συνάμα το μήνυμα.

Αναλυτικά Στοιχεία – Διατίθενται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και στην ιστοσελίδα. Είναι η αντανάκλαση της αγοράς, προς την συνολική παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο. Οι marketers παρακολουθούν τα αναλυτικά στοιχεία για να κατανοήσουν την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή και να προσαρμόσουν τις ενέργειες τους αναλόγως.

Μετατροπές – Πλέον όλες οι ενέργειες είναι μετρήσιμες, οποιοσδήποτε και αν είναι ο στόχος κάθε ενέργειας. Οι marketers χρησιμοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Google Ads για να μετατρέψουν τους διαδικτυακούς χρήστες σε fans, επισκέπτες στην ιστοσελίδα και τέλος σε πελάτες ολοκληρώνοντας τον διαδικτυακό κύκλο της επικοινωνίας, γνωρίζοντας το κόστος σε κάθε περίπτωση.

Social Media Listening

Οι πλατφόρμες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις και άτομα για να αναγνωρίσουν και να αξιολογήσουν το τι δημοσιεύεται στο διαδίκτυο για την εταιρεία τους, κατά πάσα πιθανότητα από υποψήφιους και υφιστάμενους πελάτες. Αυτό είναι εφικτό από την διερεύνηση στο διαδίκτυο ή χρησιμοποιώντας κάποια Social Media Listening εργαλεία που μπορεί να βρει κάποιος στο διαδίκτυο.

Διαχείριση Φήμης (Brand Reputation)

Brand Reputation

Σε συνέχεια του Social Media Listening οι marketers έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν και την διαδικτυακή φήμη της επιχείρησης τους, απαντώντας σε σχόλια και κριτικές πελατών και μη. Εύκολα ένα κακό σχόλιο ή κριτική μπορεί να δώσει σοβαρό πλεονέκτημα στην επιχείρηση όταν καταφέρει να το διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο δείχνοντας σοβαρό επίπεδο customer service.

Τα δεδομένα αλλάζουν και ο μόνος τρόπος να “μείνουμε στο τρένο της αλλαγής” είναι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα ανεξάρτητα με τα προσωπικά μας πιστεύω. Η εστίαση του κοινού μεταφέρεται, τα ενδιαφέροντα αλλάζουν, πλατφόρμες επικοινωνίας εμφανίζονται και καλό είναι να έχουμε μάτια και αυτιά ανοικτά για το καλό της επιχείρησης μας.

Panayiotis Sakki

Panayiotis Sakki

Director ONTIME MEDIA

recent articles

keep up with the trends

Εγκαινιάζουμε την παραγωγή των Podcast επεισοδίων του Alpha Kύπρου

Εγκαινιάζουμε την παραγωγή των Podcast επεισοδίων του Alpha Kύπρου

Τα Podcast είναι εδώ και 2 χρόνια αναπόσπαστο μέρος της επικοινωνίας μας. Η αρχή έγινε τον Νοέμβριο του 2018 όταν συστήσαμε στο διαδικτυακό κόσμο το Netcast Zone, το πρώτο Podcast κανάλι στην Κύπρο. To Podcast είναι διαδικτυακό περιεχόμενο. Είτε ηχητικό, είτε...

read more
Pasta Strada | To πρώτο κυπριακό Pasta brand μεγαλώνει.

Pasta Strada | To πρώτο κυπριακό Pasta brand μεγαλώνει.

Το Italian Street Food έχει εδραιωθεί στην Λευκωσία μιας και μετράει ήδη δύο καταστήματα, ένα στην περιοχή Αγλαντζιάς και ένα νεό στην Έγκωμη. Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, ετοιμάσου να γίνεις “μακαρονάς” επιλέγοντας να δοκιμάσεις κάτι από το μενού του! Το άρωμα από τα...

read more
Το LinkedIn είναι η νούμερο ΕΝΑ επιχειρηματική πλατφόρμα

Το LinkedIn είναι η νούμερο ΕΝΑ επιχειρηματική πλατφόρμα

Πριν την εξαγορά της πλατφόρμας, το 2016, από την Microsoft Corp. το LinkedIn δεν θα έλεγε κάποιος ότι είναι χώρος για επικοινωνία περιεχομένου. Περισσότερο, χώρος για δημοσίευση επαγγελματικών προσόντων μέσα από τον οποίο οι χρήστες είχαν τη δυνατότητα να συνδεθούν...

read more

Share This

Share this post with your friends!